Sidor

måndag 21 maj 2012

TAVLA TRE, TAVLA FYRA

Fyra tavlor blev det, har jag berättat. En av tavlorna är ytterligare en variant på "Ett slag för dig" och den andra här är en tolkning på låten "Väljer dig" som var en av låtarna på mitt och Simons bröllop. Ord som etsat sig fast.

ETT SLAG FÖR DIG

Ljuset från din bil
skär hål i vinterväggen
Du kör oss genom Sverige
och den stora ensamheten
Kapell och industrier
det är nedsläckt, det är ny tid
och vi bär den inom oss
samma såg, samma raseri

Varje cell i min kropp saknar dig
Varje slag i mitt bröst är ett slag för dig


VÄLJER DIG

Vad som än hänt med dig
och hur det än visar sig
jag kan vara där mitt i ditt krig

din första hjälp
Varje väg vi går försvarar oss nu

1 kommentar:

  1. fantastisk "väljer dig". fantastiska låtar som finns i vårat liv också

    SvaraRadera