Sidor

söndag 6 maj 2012

Från det ena till det andra

Sen senaste inlägget har jag bytt denna sovrumsutsikt

till denna.

Äventyret England har nått sitt slut. Två mycket speciella och härliga år av konststudier fick jag. Det har varit fantastiskt. Jag känner att utbildningen gett mig det jag sökte: mer praktisk erfarenhet i konstutövandet vilket gör att jag nu kan våga tänka på min framtid som bildlärare och även smaka på att kalla mig själv konstnär. Kanske trodde jag att utbildningen skulle ge mig mer raka besked och kunskaper om vad konst är. Men istället jäste hela konst-degen sig ännu större vilket gjorde detta ämne så mycket mer intressant, besvärligt och tilldragande. Jag har bara börjat nosa på konstens ljuvliga värld och den luktar så gott, så jag vill gärna ha mer.

Tillbaks i Sverige är jag nöjd med mina två Englandsår men också lycklig över att vara hemma igen. Underskatta ALDRIG tillgängligheten till de nära vännerna, familjen och filmjölk. Nu ska här födas barn om bara några veckor. Livet, livet... Crazy stuff!


1 kommentar:

  1. Såååå underbart att ha er hemma igen. Välkomna!

    SvaraRadera