Sidor

tisdag 13 december 2011

Porträtten


Mitt projekt om farföräldrarna har kommit till vägs ände. Idag blev allt klart. Projektet handlade alltså om min farmor och farfar som jag aldrig fick träffa för att de dog innan jag föddes. Tanken med målningarna var att göra bilder av en alternativ historia. Att skapa bilder av det som aldrig hände. Jag satte in mig själv i ena målningen med farmor. I farfars porträtt fick min storebror vara med. De är de två Gustavarna. Jag försökte få bilderna att se ut lite som något man skulle kunna hitta i ett fotoalbum. Jag tycker det ser ut som vi har trevligt ihop och det hade vi säkert haft om det hade varit på riktigt också.





2 kommentarer:

  1. Så fint Vickan! Ljuvliga bilder! Tänkte först att din farfar hade stort lockigt hår, men såg sedan originalet och kransen...kul! Love u. LK

    SvaraRadera
  2. I didn't appreciate the cleverness of all this when I had my chicken burger that day

    SvaraRadera