Sidor

torsdag 24 november 2011

Martha och Sture


På tal om släkt och gamla foton. Här är min mormor och morfar när de gifte sig. Detta är det absolut finaste bröllopsfoto jag vet. Färgerna är fantastiska och paret ser så vackert nöjda ut.

Min morfar hade alltid en nonstop-påse gömd bakom gardinen. Barnbarns kupade nävar fyllde han med godsakerna när ingen annan såg (what happens at Grandpa´s stays at Grandpa´s...) Man kunde göra de mest punkiga frisyrer med hans hår då det alltid var insmetat i någon slags brylkräm. Han lät oss hålla på till vår stora förtjusning.

Mormor var alltid öppen för skoj. Det kan ni se i hennes ögon i fotot ovan. Hon hade en stor och varm barm där man kunde gona in sig och kura skymning. Hennes kärlek öste hon över allt och alla som kom i närheten. Kärleken förkroppsligades ofta genom limpor och annat ätbart. En gång skickade hon en leverpastej till min moster med posten. Den kom fram i ett något flottigt papperspaket.



2 kommentarer:

  1. Mamma är lik sin mamma!
    Vad gäller kärleken med!

    Jag bara ääälskar gamla bröllopsfoton! Vilken klenod! Målade foton, guldram, leende par! Rackans va fint hörrö!

    Sen har jag ju en ständig far- och morföräldraravund i mig, som gör att jag bara slukar i mig andras stories om mysig mormor och busiga morfar. Tack för det:)

    SvaraRadera
  2. lisbeth jannerland1 december 2011 kl. 01:46

    Jag har tur jag, som har mormor och morfar i ryggen och Dig framför!
    Mamma

    SvaraRadera