Sidor

onsdag 12 oktober 2011

Kroki

När jag hade gjort denna bild så länkade jag till min blogg på facebook med rubriken: nakenchock på bloggen! Naket var tydligen ett vinnande koncept för jag har aldrig haft så många besökare under en dag innan som just då. Så om nu naket "säljer" så tänkte jag härmed bjuda på lite mer av den varan. Vi har haft några dagars kroki i skolan och här är några utvalda alster.

Detta var den första jag gjorde. (ja det är okej att skratta) Ingen pangstart direkt...

Stackars man får stå ut med både den ena och andra posen. 

3 in 1

Ja, detta är samma man. Har ett återkommande dilemma med att jag alltid förlänger och försmalar modellen. Min lärare säger att jag gör det för att jag själv är lång. På mannen längst till höger har jag verkligen ansträngt mig för att inte göra detta och resultatet blir då istället kort och tjock. Pust!



De här två sista är från gårdagens session och får jag säga det själv så är de mycket bättre än den första. Att teckna är en övningssak som vem som helst kan lära sig tror jag.


2 kommentarer:

  1. Hej! Undrar bara om du har fått Go Red parfymen ännu? Eller är det jag som bara inte fattat att den inte har kommit ut på marknaden än eller? :)

    Mycket fin blogg du har förresten, grymt fina teckningar - talangfullt!

    SvaraRadera
  2. om man vill stå krokimodell var vänder man sig då.

    MVH

    Peter

    peter_nordberg6@hotmail.com

    SvaraRadera