Sidor

onsdag 14 september 2011

oljeutsläpp


På utställningen hade vi ett olje-stråk. De fem första här är mina. Gubbarna ni anar bort i fjärran är Simons. Vill ni se mer av hans verk från utställningen gå in på hans blogg



Magnolia



 Magnolia sprungen ur gitarr



Röda blomster som köptes av skolsköterska



och denna skolsköterska uppmärksammade att en av texterna på det gulnade tidningspappret i tavlan handlade om något sjukvårsrelaterat. Det hade jag aldrig sett själv. Så fint att hon la märke till det.



Flygande fåglar



Och en skyddsängel. Denna bild har funnits med mig länge i tanken, men först nu blev jag nöjd med resultatet. Bilden är en tolkning på bönen "Det går en ängel kring vårt hus" Jag har alltid tänkt mig den ängeln vandrande runt en röd smålänsk stuga. Men här ville jag göra en ängel i ett höghusområde.  Guds beskydd som sträcker sig över geografiska, sociala och kulturella gränser.


De fina ramarna runt tavlorna hade min pappa snickrat ihop. Så man kan säga att han blev medkonstnär i dessa verk. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar