Sidor

fredag 10 juni 2011

Tre saker jag saknar i detta nu


1. Min cykel. Har ingen cykel här i Newcastle. Men hemma i Sverige har jag en superfin. Vi är väldigt tighta min cykel och jag. Återseendet kommer att bli emotionellt och kanske fäller jag en tår medans hon droppar en svart liten oljeskvätt.



2. Lakrits. Och salt ska det va. Malacos salta fiskar är något jag drömmer om minst fem gånger varje dag.


3. Sjunga i kör. Detta har jag gjort mycket i mitt liv. Men nu var det längesen. Under mina tonår sjöng jag i en ungdomskör i kyrkan. Jag och min syster stod alltid på samma plats i högra flanken. Vi sjöng hellre högt än bra och så blev vi alltid på ett sådant fnittrigt humör när vi övade. Det var som om något flög i oss varje gång. Det smittade av sig till Pontus som stod längst ut på högra flanken på killarnas rad. Vi måste ha varit otroligt jobbiga.

3 kommentarer:

  1. Får jag vara med i kören?

    SvaraRadera
  2. åh, vilken fin cykelbild! i sommar får vi cykla, jag tror vera kommer gilla det också för hon är en cykeltjej!

    SvaraRadera
  3. Ida, du är självskriven i kören. Gosplar mest och bäst!

    Lottis -cykelutflykter är vad denna sommar ska präglas av! Ska nog ta med mig Claes i cykelkorgen. Alltså inte city-claes utan mammas och pappas katt.

    SvaraRadera