Sidor

måndag 13 juni 2011

Te-party runt halsen


Om en vecka flyger vi hem till Sverige över sommaren. Jag saknade mitt Göteborg häromkvällen när min syster i skypande stund visade mig solnedgången över Majorna. Det ska bli skönt att höra spårvagnarnas trivsamma plingande, ta cykeln till badet med baddräkt inlindad i handduksbylte på pakethållaren och träffa alla härliga människor igen. Göteborg är hemstaden med stort H. Ändå har jag under året som gått lärt mig att trivas riktigt bra i Newcastle, ja så till den grad att jag med säkerhet då och då under sommaren kommer drabbas av saknad efter ön i väst. När detta infaller har jag förberett mig med ett bot -mitt halsband med allt man behöver för tebjudningen: cupcake, tesked, tekopp och tekanna. Tea is served!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar