Sidor

lördag 21 maj 2011

Mellan drömmar och verklighet


Denna tavla hänger nu hemma hos jazzmusikern och logopeden. Den handlar om det bitterljuva läget mellan dröm och verklighet. Jag gjorde den för några år sedan då jag i tanken gick och suktade efter att gå på konstskola. Jag trodde inte att det någonsin skulle bli av - det skulle nog komma att förbli endast en dröm- och det retade mig. Men så hade jag en man som bar på liknade drömmar och han tyckte mer att "försöka kan man ju alltid". Så vi försökte. Klart att vi inte hinner få ihop portfolios i tid tänkte jag. Klart att vi inte kommer in, klart att vi inte hittar en lägenhet på ett annat ställe. Fast det förstås, försöker man inte så är man ju bara en liten lort. Två år senare är drömmen verklighet och jag njuter av att inte de båda måste leva i konflikt med varandra. De kan faktiskt infalla samtidigt. Helt sjukt!

1 kommentar:

  1. Annars hade jag gärna sett denna tavla hänga hos mig, mycket läcker!

    SvaraRadera