Sidor

måndag 30 maj 2011

Kronärtskocksträdet



Ofta suckar jag över att allt jag skapar blir så snällt och gulligt. Nu har det hänt igen (se ovan). Ibland önskar man att man var lite farligare, men hur man än försöker så är man visst en sucker för gulligheter. Jag får nog ta och försonas med min egen töntighet snart.

Bilden handlar om kärlek och hur man faktiskt kan hjälpa människor på traven med att förstå att de gillar varandra. Så var det när min syster och hennes man blev tillsammans. Vi var många som anade att de skulle bli en perfect match. Jag lyckades först få dem att presentera sig för varandra i en större folksamling. Sen anordnade några andra vänner värsta kräftskive-ballunset där både min syster och hennes tilltänkte var inbjudna. Just dessa vänner kände egentligen min systers man bättre än min syster så för att det inte skulle se för mycket ut som en set-up så var de tvungna att bjuda ganska många. Alla hjälptes åt -och till slut gav det fint resultat! Snart har de varit gifta i ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar