Sidor

torsdag 27 januari 2011

Gäsp








Det lilla trötta rummet

I projektet som jag berättade om i inlägget nedan hade vi tema säng. Till projektet hörde även en installation. Eftersom jag är en något trött människa som somnar i tid och otid valde jag att gestalta min trötthet. Jag ville skapa en atmosfär som gjorde andra trötta också. Jag fick tag på ett pyttelitet skyffe på skolan som modeller för kroki har som omklädningsrum. I detta rum försökte jag skapa min egen trötta värld. Väggarna tapetserade jag med bilder av gäspande människor. Tjugofem bilder gjorde jag allt som allt (det tog tid...) Jag satte även upp ett täcke och en kudde på väggen som blev som en säng. Utöver detta strömmade ljud av gäspande människor och vaggvisor. Ack, så trött man blev av att vistas i det rummet. Ingen bra grej för en redan trött människa.

4 kommentarer:

  1. Så fina grejer du gjort! Hoppas du trivs i Newcastle. Kram!
    Marie Pemer Tuddenham

    SvaraRadera
  2. Va, är du trött ibland? Nu känner jag inte igen mig..

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det ser ut som om du ritat av Simon! Snyggt jobb, skall bli kul att se mer Kram från din svärmor

    SvaraRadera
  4. The top picture alone has me thinking about taking a nap. I'm yawning continuously. I can't imagine sitting awake in that room for very long. Very nice work!

    SvaraRadera